30/10/2020
Comunicat del Festival

La Fundació del Festival ha volgut mantenir el seu compromís per celebrar la 38a edició del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló en les dates previstes i de forma presencial. Ho ha fet reajustant l’hora de finalitzar les projeccions, la limitació de l’aforament a la sala i adoptant totes les precaucions sanitàries amb el convenciment que la cultura és segura. Estem davant d’una edició que malgrat la pandèmia, ha avalat el seu èxit amb una xifra de pel·lícules inscrites que manté l’elevada tendència dels últims anys i que ha batut el rècord del nombre de països participants al certamen. Malauradament, a causa de les darreres restriccions decretades pel Govern de la Generalitat, l’organització del Festival ha decidit ajornar la celebració d’aquesta edició prevista entre el 13 i el 22 de novembre d’aquest any.

Aquestes restriccions afecten el tancament dels esdeveniments culturals fins el 13 de novembre, però el govern català no descarta la seva pròrroga afectant de ple la programació del certamen. Davant d’aquesta incertesa, l’organització es veu obligada a posposar el Festival però manté el seu compromís de fer realitat la 38a edició. Per això, des de ja, l’equip es posa a treballar per celebrar el certamen a principis de l’any que ve amb la vocació de mantenir la mateixa qualitat que l’han situat al capdavant dels festivals de cinema de muntanya del món.

Aquesta Fundació manté que la cultura és segura. És un bé essencial que en temps de pandèmia és més necessari que mai.